Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen die wel eens een handpop heeft gebruikt weet dat die pop een enorm effect heeft op kinderen. De handpop heeft alles in zich om uit te groeien tot een volwaardig, veelzijdig en interactief pedagogisch hulpmiddel, kan kinderen helpen zich verder te ontwikkelen, stimuleren grenzen te verleggen, zichzelf te uiten, te oefenen met nieuwe vaardigheden en de wereld om zich heen te verkennen op een veilige, laagdempelige manier.
Handpoppen --- pedagogisch handelen --- Poppenspel --- 471.41 --- Taal en verbale expressie --- Contains audio-visual material
Choose an application
Deze handleiding is ontstaan naar aanleiding van alle verzoeken om onze kennis van de handpop als pedagogisch hulpmiddel op schrift te zetten en toegankelijk te maken voor ouders, leerkrachten, groepsleiders, hulpverleners en anderen die de handpop binnen de pedagogische situatie in willen zetten. "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is deel 1 van een reeks die verder uitgebreid zal worden met specifieke ontwikkelingsgebieden (taalontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling) en thema's (waaronder 'Feest'). "De handpop als pedagogisch hulpmiddel" is een basishandleiding die het hele traject van keuze voor een pop tot het daadwerkelijk inzetten als pedagogisch hulpmiddel behandelt. Deze handleiding is geschreven voor een ieder die vanuit zijn/haar vakgebied met kinderen werkt maar is ook geschikt voor ouders die de handpop in de thuissituatie wil gaan gebruiken. In de handleiding willen we u laten kennismaken met de handpop als pedagogisch hulpmiddel: •wat de meerwaarde van de handpop kan zijn •waarvoor de handpop ingezet kan worden •wat de handpop pedagogisch maakt •het proces wat u doorloopt om van een pop een veelzijdig, sprankelend, laagdrempelig en breed inzetbaar hulpmiddel te maken •de basisvaardigheden die betrekking hebben op het tot leven roepen van de handpop •de basishouding die vooral betrekking heeft op de volwassene die de handpop wil gebruiken als pedagogisch hulpmiddel •de introductie van de handpop •“de babbelmethode” •de toevoeging van materialen en attributen waarmee u het werken met de handpop verder kunt uitbreiden
Choose an application
Choose an application
Dit boek vraagt zich af hoe leerkrachten en ouders, in hun respectieve onderwijs- en opvoedingsfunctie, zich samen kunnen inzetten bij de vorming van kinderen, meer bepaald bij de relationele en seksuele vorming. Het gaat daarbij vooral om de vraag hoe relationele en seksuele vorming herdacht kan worden op een manier dat ouders in ruime mate kunnen participeren aan de vorming van hun kinderen op dat vlak in de school. Op de basisschool Ten Dorpe in Mortsel is het pakket voor relationele en seksuele vorming herdacht en herzien met expliciete betrokkenheid van ouders. Deze uitgave rapporteert over dit project.
Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- Ouderparticipatie --- Basisonderwijs --- 433.4 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Education sexuelle pour la jeunesse --- Seksuele opvoeding voor de jeugd --- Seksuele voorlichting voor de jeugd --- Seksuele vorming voor de jeugd --- Sex instruction for youth --- ouders-school relatie --- seksuele vorming --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- seksualiteit --- Educational psychology --- Belgium --- Sociology of education --- Flanders
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|